Keppijumppa

Keppijumppa uutuutena syksyn valikoimaan

Keppijumppatunnille ovat tervetulleita kaikki sohvaperunoista urheilijoihin. Matalan kynnyksen jumppa, jossa on helppoja perusliikkeitä (ei askelsarjoja). Tunnilla jokainen liikkuu oman tasonsa mukaan. Oiva apu suomalaisille yleisiin niska- ja hartiavaivoihin!

Parannetaan lihaskuntoa, lihastasapainoa ja liikkuvuutta jumppakeppiä käyttäen. Lopussa venyttely ja rentoutus. Tuntille mukaan sisäliikuntavaatteet, juomapullo ja jalkineiksi kevyet jumppatossut tai paljaat jalat. Oman alustan ja jumppakepin voit ottaa mukaan sekä lämmintä loppurentoutukseen.

Keppijumppa Moision liikuntahallissa keskiviikkoisin klo 16-17. Hinta: 100€/hlö (1krt/vk = 15krt) Seuran jäsenale -20€. Ensimmäiset harjoitukset ovat viikolla 35 ja jatkuvat viikolle 50 (ei vk 42). Tunnit ohjaa Jenni, joka opiskelee liikuntaneuvojaksi ja toimii painonnostojaoston valmentajana.

ILMOITTAUDU TÄÄLLÄ

Keppijumppa

Keppijumppa on tehokas kuntoilu- ja kuntoutusmuoto terveysliikkujalle, kuntoilijalle ja urheilijalle. Keppijumppa opettaa oikeaa nostotekniikkaa ja keskivartalon hallintaa, joten sen oppeja voi soveltaa myös työasentojen parantamisessa ja kuntosaliharjoittelussa. Selkä- ja hartiahuoltoon keppijumppa soveltuu erinomaisesti. Se on selkeää ja motivoivaa, sillä keppi neuvoo tekemään liikkeet oikein. Taukojumppaan kepin käyttö soveltuu myös hyvin, sillä keppi vie vähän tilaa, on edullinen hankkia ja jo muutaman minuutin kepin heiluttelu virkistää puutuneita jäseniä.

Keppijumpan fysiologiset vaikutukset

  • lihaskunto kohenee
  • yleiskunto kohoaa
  • oikean nostotekniikan oppiminen
  • selkävaivojen ennaltaehkäisy
  • lihastasapaino paranee
  • ryhti kohentuu
  • koordinaatio kehittyy
  • kehon hahmotus paranee
  • liikkuvuus lisääntyy
  • lihashuolto kuuluu ohjelmaan
  • vammojen ennaltaehkäisy

Keppijumpassa käytettävät välineet

Keppijumppakeppi on painonnostotangon sisämittojen mukainen; 1,31 metriä pitkä ja 28 mm paksu puinen keppi, johon on maalattu työntö- ja tempausmerkit. Keppijumpata voi myös sauvoilla, mailalla, harjan varrella tai golfmailalla. Keppijumpan perusliikkeitä ja niissä vallitsevia lainalaisuuksia, "ryhtilihasten" hallintaa ja keskivartalon käyttöä voidaan soveltaa myös laajemmin ryhtijumppaan. Ryhtijumppaa suoritetaan edullisilla, joka kodista löytyvillä välineillä, kuten pullolla, huivilla tai kirjalla. Ryhtijumppavälineen avulla liike kohdistuu tehokkaasti ja oikeiden lihasten " löytäminen" helpottuu.


   
Lisää uutisia
Lempäälän Kisa ry
«  Heinäkuu   »
Kategoriat